Byt bakgrunds färgen.

I dag tänkte jag berätta om hur man byter bakgrunds på din blogg,
och jag måste säga att det är nog det lättaste.

Alltså det här:


1. Gå in i din stilmall och leta upp stycket body { (det brukar vara längst upp).

2. Sen borde det finnas: background: #FFFFFF ; (FFFFFF var ett tex det kan stå något annat där också).
Om du inte har det så lägg till det under body {.
Nu är det bara att välja färg vilket du kan göra →här←.

3. Kopiera "koden" som står till vänster (om du tar från den sidan jag länka alltså).
Den börjar alltid med # och sen är det 6 bokstäver eller siffror efter.
Men det finns också dom som inte är någon sån kod utan bara heter tex Red.
Iaf så när du har kopierat den klistrar du in den där jag har skrivit ' #FFFFFF '.

Sådär lycka till.

-Om du får några problem så är det bara att fråga.

(Berättar i morn hur man får en bild som bakgrund, så som jag har,
jag har en bege med rosa prickar på,
och det är en bild jag har som blir till många så att den täcket hela bloggen,
tror att ni fattar vad jag menar ;P)

Kommentarer
Skrivit av: m

Har du smsat in ditt namn till 118 800? Jag gjorde det, och fick ett riktigt sant svar.. läs själv. Lite läskigt.

Den:2010-08-14 kl:22:49:10
Hemsidan: http://sparklegirl.blogg.se/


Något du vill säga?

Något namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress? (publiceras ej)

Blogg?(eller någon annan hemsida?)

Här skriver du:

Tack för din komentar