Design tips till DIN blogg!

♥ I det här inlägget samlar jag alla mina design tips.
♥ Om ni undrar något om blogg-design så kan ni
antingen kommentera eller maila mig (finns min mail och en mail knapp i menyn).

Grunder:
Lägg upp en header.
Byt bakgruns färg. (bara färgen).
Få en bild som bakgrund. (bild).
HTML-Koder: del 1. (lite enkla koder).
HTML-Koder: del 2. (lite enkla koder).

Bilder:
Lägg in en bild. (I dina kodmallar).
Bild i browsern. (Bilden innan bloggnamnet).
Gör en mouseoverbild! (en bild byts när du har musen på den).

Inlägg m.m:

Bakgrund bild vid kl och det, under inlägget.(och färg).
Tidsinstallda inlagg!

Kul saker (att ha på bloggen)
:

Lägg in en 'stöd rosa bandet' reklam. (sån jag har i högra hörnet).


Kommentarer
Skrivit av: bella

hej skulle du kunna göra ett tips hur man gör en transparent header för att jag kollade på sannasrum och så att du för ett tag sedan hade kommenterat hennes inlägg om det.



men när jag gör som hon säger går det ej hur gjorde du kan du hjälpa mig?

Den:2011-04-29 kl:19:33:44
Hemsidan: http://bellavideos.blogg.se/


Något du vill säga?

Något namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress? (publiceras ej)

Blogg?(eller någon annan hemsida?)

Här skriver du:

Tack för din komentar