Få en bild som bakgrund.

I går berätta jag hur man bytte bakgrunds färgen på bloggen,
och i dag ska jag berätta hur du får en bild som bakgrund.

Jag har den här bilden har jag:
http://styleblogg.blogg.se/bakgrunder/images/2010/bodytile_90198286.jpg

1. Ladda upp den bilden du ska ha.
Sen dubbelklicka på bilden så den kommer upp på en egen sida
(precis som när man lägger upp en header).

2. Sen kopierar du adressen till bilden,
klistra in adressen på en ny sida/flik, eller nån annan stans,
för du ska kopiera en annan sak sen också.

3. Gå in i din stilmall och sen letar du upp body { ,
precis som i går ska du sen ändra där det står
background: #några bokstäver/siffror eller nån färg (på engelska);

4. Ta bort färgen, alltså så att det bara står background ;.

5.Nu ska du skriva url( Adressen-till-bilden ) i mellan background och ; .

(6.Nu upprepas din bild automatiskt, men om bu inte vill att den ska göra det så skriver du no-repeat efter url( Adressen-till-bilden ). Och om du vill att den bara ska upprepas åt sida skriver du repeat-x och om du vill att den ska upprepas neråt skriver du repeat-y).

Lycka till!

Fråga om det är nåt ;P

Kommentarer


Något du vill säga?

Något namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress? (publiceras ej)

Blogg?(eller någon annan hemsida?)

Här skriver du:

Tack för din komentar